Principalele caracteristici ale exercițiului:
  • Flotări din genunchi pentru fete – exercițiu de bază.
  • Lucrează mai multe articulații.
  • Mișcare de împingere.
  • Lanț kinetic închis.
  • Depășirea greutății propriului corp.
  • Exercițiu funcțional.
  • Pentru toate nivelurile – de la începători până la avansați.

În anul 1995 Renata Gamplova din Republica Cehă a stabilit un record mondial pentru femei la flotări în timp de 3 și 10 minute. Rezultatul ei a fost de 190 și 426 de flotări respectiv.

Descriere

Îndoind brațele de la coate, lăsați corpul în jos până când pieptul aproape ajunge la podea. Îndreptați complet brațele de la coate, apoi reveniți în poziția inițială și repetați exercițiu. Corpul până la genunchi mereu trebuie să fie intr-o linie dreaptă.

Poziția inițială pentru flotări din genunchi:

  • La efectuarea flotărilor din genunchi, așezați-vă în poziție orizontală pe podea.
  • Palmele amplasate la o distanță puțin mai mare decât linia umerilor.
  • Ridicați corpul, sprijinindu-vă în mâini și genunchi.
  • Tot corpul de la cap la genunchi să fie drept.

Recomandări la efectuarea exerciţiului:

  • Atunci când se efectuează flotările pentru fete din genunchi, mișcările ar trebui să fie lente și controlate.
  • Păstrați poziția corpului în care capul, umerii, șoldurile si genunchii sunt într-o linie dreaptă.
  • Nu folosiți forța de inerție.

Principalii mușchii implicați:

  • pieptul
  • tricepsul
  • bicepsul
  • spatele
  • abdomenul
  • fesele